رشد فزاینده کاربران واتساپ | ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده-راهبرد معاصر

رشد فزاینده کاربران واتساپ | ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده

اخیراً «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در کانال واتس‌اپ خود اعلام کرد این پیام‌رسان تا ۲۵ ژوئیه (۴ مرداد)، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده آمریکا رسیده است. به گفته واتس‌اپ، شهر‌های لس‌آنجلس، نیویورک، میامی و سیاتل بیشترین رشد را در تعداد کاربران ماهانه داشته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۲۵۱۸۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ این شرکت ادعا کرده با بیش از ۱۰ میلیون کاربر در تگزاس، رشد قابل‌توجهی در ایالت‌های جنوبی تجربه کرده است. «اشلی اُریلی»، سخنگوی واتس‌اپ، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این اولین باری است که داده‌های تعداد کاربر ماهانه و رشد آنها پس از خرید این شرکت توسط متا منتشر می‌شود؛ اطلاعاتی که از رشد فوق‌العاده واتس‌اپ در جایگاه بزرگ‌ترین پیام‌رسان دنیا در ایالات متحده حکایت دارد.»

متا از زمان خرید واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، تلاش کرده این برنامه را در ایالات متحده و سطوح بین‌المللی محبوب‌تر کند؛ برای مثال متا در تبلیغات خود به دسترسی آسان واتس‌اپ برای کاربران اندرویدی و iOS اشاره می‌کند، جایی که پیام‌های کاربران آسان و رمزنگاری‌شده ارسال می‌شود. همچنین واتس‌اپ با استفاده از محبوبیت و شهرت بازیگران سریال محبوب Modern Family در تبلیغات خود، تلاش کرد کاربران بیشتری جذب کند.

به‌رغم اینکه واتس‌اپ در بیش از ۱۸۰ کشور جهان حدود ۲ میلیارد کاربر دارد، همچنان نسبت به برخی اپلیکیشن‌ها در ایالات متحده، ازجمله iMessage اپل، محبوبیت کمتری دارد. همچنین پشتیبانی از پروتکل ارتباطی RCS بین دستگاه‌های اندروید و iOS، احتمالاً واتس‌اپ را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ زیرا دیگر لزومی نخواهند داشت کاربران آیفون برای چت‌های گروهی از واتس‌اپ استفاده کنند؛ درنتیجه استفاده از این پیام‌رسان برای ارتباط بین کاربران آیفون و اندروید کاهش می‌یابد. به همین دلیل متا باید استراتژی دیگری برای حفظ کاربرانش در این بازار بیندیشد. / خبرآنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده